Kulla Gulla's kennel

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av L S - 26 januari 2012 17:54

---

Valparna är redan 8 dagar gamla. Igår, på sitt 7:e levnadsdygn så hade samtliga dubblat sin födelsevikt! De är som tjocka baguetter där de ligger tätt ihop i valplådan :) När jag lyfte upp en av tikarna idag så gjorde jag en intressant upptäckt; Jag kunde se det glimma i ögonspringorna på henne! Det är extremt tidigt. Jag har inte hittills haft någon valp som börjat öppnat ögonen så tidigt. Detta brukar man kunna se först omrking 12:e dygnet och vissa har varit 15-16 dagar gamla innan de öppnat fullt ut. Jag undrar om de här är tidiga i utvecklingen överlag, eller är det bara med ögon och öron? Minns min J-kull som var över 14 dagar, och de är ju sena än idag :) Det ska bli intressant att se.


Mamman kör relaxad stil vid tankning ;-)



En vill ligga lite utanför de andra (hane 8 dagar gammal).


Gängmys <3   


Inatt hoppas jag på bättre sömn, för igår natt var de bråkiga! De gnällde, pep och småskällde (om man nu kan kalla det skälla då man är blott en vecka gammal) i sömnen. Ett jäkla liv var det. Och mammahund snarkade högt, drog tunga timmerlass utan att varken se eller höra den ljudliga barnaskaran.


Lotta

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kulla Gulla's kennel - en liten uppfödning av rottweiler.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards