Kulla Gulla's kennel

Direktlänk till inlägg 8 september 2013

6,5 v gamla

Av L S - 8 september 2013 21:03

---
Men vart tar veckorna vägen? Jag borde ha bloggat för länge sedan, men har inte haft tid. Dagarna fylls, förutom av mitt jobb och de vanliga vardagliga sysslorna, med en massa fix med valparna. De börjar bli jobbiga på riktigt nu, och TUR är väl att den här sommmaren överträffade det mesta i sommarväg. Idag är det den 8 september och jag har gått runt i linne, med 23 grader i skuggan. Det betyder att valparna kan vara ute i sin hage mycket vilket underlättar något enormt! De vill ju absolut inte vara i lådan längre, nu då de fått smak på världen utanför. 


Den här kullen är den första jag ska välja valp ur sen Fhara föddes. Det är 9 år sedan. Och jag har väl aldrig trott att det skulle bli SÅ svårt som det faktiskt är. I min enfald trodde jag nog att jag skulle känna från början vem som var min, någon som stack ut från mängden, men så blev det inte. Jag har ingen aning! De är alla lika bra fast på lite olika sätt. Detta gäller då ff allt hanarna. Även tikarna är bra, men nu är det ju en hane jag ska behålla. Röd hane har ett jättevackert huvud med en väldigt bred och kort nos. han har också fina, röda tanfärger, men är den mista av dem. Lila hane har ett otroligt fint markerat stop, jättefina färger han också, samt är mycket kort och kompakt i kroppen med en rejäl päls. Blå hane är väldigt bra korrekt byggd, plan rygg, kraftfull och fin och har mörkare ögon än de andra. Kanske också bäst tanfärger. Grön hane har den skallen som jag bara älskar och ett otroligt härligt uttryck, men ngt ljusare i sina tanfärger och ögonfärg än t.ex blå. 


Alla är sociala och trevliga. Då det kommer folk så springer dom glatt fram och hälsar med ivrigt viftande små svansar. Alla kampar och drar om jag hänger ner en trasa till dem. Alla tycker det är skoj med bollar och andra leksaker. Detta ger mig huvudbry! Som det ser ut just idag så står valet mellan grön och blå, men jag har ändrat mig förut... 


På tisdag så ska jag få hjälp med fotografering av dem igen, och det behövs nog så jag kan studera. Sen ska de få följa med ut på en biltur till veckan också, och släppas ut på ett främmande ställe. Kanske det kan ge mig den fingervisning jag behöver?? Hoppas :)


Här kommer iaf lite bilder!


 
Det är massor av vänner och bekanta som kommer hem och hälsar på nu vilket är toppenbra för valparnas socialicering.


 
Mamma Joyce är fortfarande en kalasbra. Hon fostrar dem vänligt men bestämt och det syns att hon verkligen tycker om dem.


 


 
Hon verkligen njuter av sin mammaroll :)


 
Jenny från Sälen med lilla Myra!


 
Men nu börjar dom bli väl stora för att dias... Och det håller nog "Jossan" med om, för hon säger ifrån efter ett tag.


 

Efter en heldag ute så blir man så här trött och somnar sött på syrran :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L S - 17 oktober 2013 21:16


Idag blir M-kullen 12 veckor och jag sitter här med endast min Mulle kvar. Maxx flyttade tidigare idag. Mulle har rullat ihop sig på sin bädd nedanför min säng och jag kollar på TV. Utanför faller fösta snön.

Jag är glad över att än en g...

Av L S - 28 september 2013 21:53

Det tog tid, och det har givit mig en hel del huvudbry. Men till slut fick ödet bestämma. Grön hane har valt mig, inte jag honom. Han är den som följer mig som en skugga, så han får stanna, trots att jag inte tycker han är riktigt lika snabb i lek so...

Av L S - 17 september 2013 19:10

Jag försöker välja med förnuftet. Det går dåligt. Då provar jag välja med hjärtat. Det går heller inge bra. Då låter jag valpköparna välja före, så har jag färre kvar att våndas mellan. Ändå undrar jag, tänker, studerar… Har jag gjort rätt? ...

Av L S - 12 september 2013 20:25


En vecka till, sen får jag mitt liv tillbaks :) Missförstå mig rätt - valparna är underbara men kräver en hel del nu då de blivit 7 veckor gamla. Dagarna fylls av allehanda fix med dem, de äter 5 ggr/dag och däremellan är det lek, sömn och upplevelse...

Av L S - 22 augusti 2013 21:48

 Oj vad tiden går! Tyckte det var nyss vi parade Joyce och nu är hennes valpar redan fyra veckor gamla. När jag jämför bilder på dem nu med valpar i den här åldern som jag haft förut så ser jag att det kommer att bli rejäla skallar på dessa :) De har...

Presentation


Kulla Gulla's kennel - en liten uppfödning av rottweiler.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards