Kulla Gulla's kennel

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

De flesta har landat...

Av L S - 30 maj 2012 16:26

---
Nu är valparna 4,5 mån gamla och de flesta har fått toppenhem. Lynx flyttade till sin mamma Hedda och Karro & Martin i Örebro. Där ska han bli IPO-hund då han blir stor. Hittills är förhoppningarna uppfyllda med råge av Lilleman, han visar stor potential för att bli en bra arbetshund! Lotus som fick en taskig start hamande så småningom helt rätt hos Millan i Åtvidaberg som tidigare tävlat sina rottisar i Tjänstehunds-SM. Dit är det även meningen att Lotus, numera "Claz" ska komma och även bli tävlad i svenskbruks/spår. Millan har stor erfarenhet av rottweiler och är mycket nöjd med sin lille Prins som hon inte kan se några problem med. Mycket miljöstark, mjuk, kontaktsökande och förig! Det bådar gott för framtiden :)

Så har vi då Lara som flyttat till Helena i Rättvik. Helena är öppen för både spår och sök, och eventuellt även IPO om möjligheten finns. Lara beskrivs av matte också hon som en väldigt fokuserad och kontaktsökande. Lilla yrvädret Luva hamnade i Sara & Eriks flock, där Sara har stora förväntningar av henne inför framtiden. Redan nu visar hon att hon kan både koncentrera sig och fokusera på sin uppgift, och jobbar med glädje genom klickerträning. Leia har flyttat till Pia i Falun. Pia tävlar sök med sin nuvarande hund, en flathane, och det är meningen att Leia också ska bli sökhund. Leia var i jourhem hos Sanna i några veckor där hon huserade med Sannas bordercollie och kelpie. Sanna gillade Leia mycket, och en fin text som jag fick av Sanna beskrev Leia så här:

" Herregud vilken enkel valp Leia är. Hon följer mig som en skugga o kan vara lös utan en tanke att springa ifrån mig. Tar fram en fantastisk av-knapp när vi är ute och sätter sig ner vid mig, eller lägger sig och väntar på att något ska hända..."

Sanna är en duktig hundtränare, har gjort ett fantastiskt jobb och blev riktigt förtjust i Leia trots att hon egentligen är vallhunds-människa. Tusen TACK Sanna :)

Lilla Lo då, hon är den valp som fortfarande är till salu men för f.n bor hon i jourhem i Timrå hos Katarina och henns familj. Lo sköter sig utmärkt och är enligt Katarina en riktigt rolig valp att jobba med. Även här beskrivs Lo som kontaktsökande och arbetsvillig! Katarina har tävlat elitsök och haft rottis sen -93, så hon vet nog vad hon pratar om.

Jag är verkligen glad att samtliga valpar har flyttat till tävlingsinriktade hem. Det är en toppentrevlig valpkull, så de förtjänar bara det bästa :) Nu ser vi med spänning fram emot att se dem utvecklas...

/ Lotta 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av L S - 17 oktober 2013 21:16


Idag blir M-kullen 12 veckor och jag sitter här med endast min Mulle kvar. Maxx flyttade tidigare idag. Mulle har rullat ihop sig på sin bädd nedanför min säng och jag kollar på TV. Utanför faller fösta snön.

Jag är glad över att än en g...

Av L S - 28 september 2013 21:53

Det tog tid, och det har givit mig en hel del huvudbry. Men till slut fick ödet bestämma. Grön hane har valt mig, inte jag honom. Han är den som följer mig som en skugga, så han får stanna, trots att jag inte tycker han är riktigt lika snabb i lek so...

Av L S - 17 september 2013 19:10

Jag försöker välja med förnuftet. Det går dåligt. Då provar jag välja med hjärtat. Det går heller inge bra. Då låter jag valpköparna välja före, så har jag färre kvar att våndas mellan. Ändå undrar jag, tänker, studerar… Har jag gjort rätt? ...

Av L S - 12 september 2013 20:25


En vecka till, sen får jag mitt liv tillbaks :) Missförstå mig rätt - valparna är underbara men kräver en hel del nu då de blivit 7 veckor gamla. Dagarna fylls av allehanda fix med dem, de äter 5 ggr/dag och däremellan är det lek, sömn och upplevelse...

Av L S - 8 september 2013 21:03

---Men vart tar veckorna vägen? Jag borde ha bloggat för länge sedan, men har inte haft tid. Dagarna fylls, förutom av mitt jobb och de vanliga vardagliga sysslorna, med en massa fix med valparna. De börjar bli jobbiga på riktigt nu, och TUR är väl a...

Presentation


Kulla Gulla's kennel - en liten uppfödning av rottweiler.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards