Kulla Gulla's kennel

Alla inlägg under mars 2013

Av L S - 3 mars 2013 21:08

Grappa skulle paras med KG's Jösta, men hennes löp var inte som det skulle. Hon slutade blöda mitt i löpet och Jösta var inte intresserad av henne även om hon ställde upp sig. Vi testade en med annan hane, hur hans intresse var och lika där. Han nosade till på henne och gick iväg och gjorde annat. Jag vet inte vad det här beror på, men jag har en teori om att det kanske handlar om utebliven ägglossning på vissa av hennes löp? Jag tänker iaf inte ge upp utan försöka igen, men då efter en utredning.


Jag har nu också planer på att para min fodertik, KG's Joyce, i vår. Hon är verkligen en härlig tik. Pigg och alert, enormt driftig och mycket balanserad. Lilla kanonkulan skulle jag vilja kalla henne. Exteriört rejäl, med bra skalle och kraftfull kropp. Ska bli väldigt spännande att få en valpkull efter henne, då hon hon inte är en "cinderella", d.v.s den enda i sin kull som är en bra hund. Alla i J-kullen är mkt balanserade, genomtrevliga individer. 


Det enda smolket i glädjebägaren kullmässigt är Joyces bror Jonte (Pelle) som efter en korsbandsruptur och två misslyckade operationer senare tyvärr fick lov att tas bort. Han var den enda i kullen med anmärkning på armbågarna, 0-1, de återstående fem syskonen är alla fria fram och bak. 

 
Här är snygga Joyce och jag har lagt in hennes fina MH med egenskapsvärden mätt mot rasens medelvärde.


 
Kullen HD/ED-index ser mkt bra ut. 


 
Joyce är en jättehärlig, driftig tik med stor arbetsmotor. Här i fritt följ med matte Chatarina.


 
Kontakt 

   


---
Något som kanske inte hör till specifikt ärftliga egenskaper eller så, men är en trevlig egenskap ändå är "Jossans" kärlek till barn. Man hade kunnat tro att så blir fallet med de hundar som växer upp tillsammans med barn, men det har inte Jossan gjort. Dock så veknar hon helt då hon träffar ungar. Hon blir jätteglad i hela kroppen, och vill sååå gärna vara med och leka :) Det är härligt att se!


 

Presentation


Kulla Gulla's kennel - en liten uppfödning av rottweiler.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards