Kulla Gulla's kennel

Alla inlägg under mars 2012

Av L S - 7 mars 2012 19:17

---
Tiden går fort när man har kul! De är redan 7 veckor gamla, de små huliganerna. Och vad kan jag säga hittills om dem? Ärligt talat, då jag fått frågan om hur de är jämfört med andra kullar så kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg... Men däremot har valpköpare som varit hit och tittat på dem påmint mig om tidigare kullar de varit här och studerat. Och då drar jag mig till minnes... Ja just d, så var det ja :) 


Exempelvis så kan jag nu säga att de är väldigt sociala och livliga. Om någon sätter sig på golvet har denne genast 6 galna valpar i knät. Alla vill mysa, bita, tugga, slicka och vara nära. Kastar man ett föremål på golvet är alla engagerade, de är nyfikna och springer genast dit. Någon tar upp föremålet och kommer de flesta gånger stolt bärande på vad-det-nu-är tillbaka till människan. Studerade en tik en dag, som lyckades peta under en bit av en trädgårdsslang under en filt. Hon gav sig verkligen inte förrän hon fått fram slangen igen. Det är egneskaper jag gillar, att man inte ger upp i första taget, eller bara glömmer och rusar vidare. Att man faktiskt lägger ner lite engagemang. Rullar man en boll så springer de efter och griper, kommer tillbaka och vill dela. De kampar gärna och drar, helt i sånt som de inte får dra i. Gardiner och kläder är favoriter :/


Jag tror och hoppas att dessa valpar besitter mycket fina egenskaper arbetsmässigt. Men de föräldrarna och den stamtavlan så BORDE det verkligen bli så. En tik vill jag sätta ut på foder hos en aktiv fodervärd. Jag har inte hittat någon ännu, så sprid gärna order vidare. Vad jag menar med aktiv är nödvändigtvis inte IPO, utan vad som helst för vettigt jobb åt en Rottweiler-tik av den här kalibern. Hon är söt som socker. Kulla Gulla's Leia heter hon i stamtavlan. Här är en bild på underverket:



Sen har vi en tik till salu också, för någon som vill ha en sporthund och kan ge henne ett aktivt liv:

   


Hör i så fall av er, antingen via mail: lottacrags@kullagulla.nu
eller på telefon: 070-737 11 14

Presentation


Kulla Gulla's kennel - en liten uppfödning av rottweiler.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards