Kulla Gulla's kennel

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av L S - 17 januari 2012 17:34

---
Den blivande modern ligger i valplådan och hässjar. Mellan varven går hon upp och snurrar runt några varv medan hon river, sliter och bäddar bland täckena. Sen lägger hon sig tillrätta igen och suckar tungt. Det är jobbigt nu. Skulle tro att vi inom ett dygn har valpar i lådan. Jag har ägnat dagen åt att låta tvättmaskinen gå varm. Har försökt tvätta undan så mycket som det bara går, för jag vet hur många maskiner man får tvätta när valparna kommit... Filtarna åker in i maskinen varje dag. Heddas matte Karro kommer upp ikväll inför valpningen. Det kommer att gillas av mamman =) Sen är det bara att vänta...


Fick nyss rapport från Gagnef och Pytte också. Han sköter sig förvisso, men är DRYG! Det var faktiskt skönt att få bekräftelse av någon annan också, att så är fallet. Jag har i smyg undrat om det bara är jag som är gnällig eller kanske tappat orken p.g.a ålder eller nåt i den stilen... Men så är det alltså inte. Han är en ovanligt livlig valp som har något på gång hela tiden. Han sover sällan, och lägger han sig nån liten stund så är han snabbt uppe om det händer något. Jag har hört att vissa andra raser är så, som vallhundarna, men Rottisar är normalt ganska lugna och har den karakteristiska "av-och-på-knappen"  som man brukar kalla det. Har han någon droppe belgarblod i sig månne? I alla fall så känns det mer eller mindre som semester här hemma. Som man slagit igen en dammlucka! Jag kan duscha utan att ha en valp hängande i handduken då jag torkar mig, alternativt frenetiskt slickande på benen, jag kan klä mig utan att nån sliter tag i jeansen och har dragkamp med dem. Jodå, han kan loss och sitt, stanna kvar. Men det är jobbigt att jämt och ständigt tänka steget före honom. Tror att den blivande mamman också tycker det är skönt att va av med illbattingen som hon fick lyfta på läppen och fräsa åt mer än en gång. Han kunde bara inte förstå att högdräktiga tikar inte vill leka vilda kurragömmalekar!


Nej, nu ska jag gå och ge mig på tvättmaskinen igen. Rapporter kommer fortlöpande från valprummet!


Lotta


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kulla Gulla's kennel - en liten uppfödning av rottweiler.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards