Kulla Gulla's kennel

Alla inlägg den 6 augusti 2013

Av L S - 6 augusti 2013 22:24

Bebbarna växer så det knakar. De är nu 12 dagar gamla och det är alldeles i görningen att det ska börja glimma i ögonspringorna. Mammahund är fortfarande lika duktig att ta hand om sina valpar. De är skinande rena och jag har inte sett tillstymmelse till bajs eller kiss ännu, det städar hon effektivt upp. Mycket mjölk har hon också, för det är knubbiga krabater vi pratar om. Som små sälar, eller kanske marsvin :) 


I helgen hade jag valpspekulanter här från Norge. De fick inte träffa valparna då de är för unga för att utsättas för främmande besökare ännu, men familjen fick iaf träffa mig, Joyce och Grappa. På torsdag kommer ytterligare en valpintresserad familj in och hälsar på, och även nästa vecka bokas det av för besök. Men det är först när valparna är runt 5-6 veckor som man verkligen börjar kunna se vad de är för individer. Det är dit jag längtar nu då jag själv ska välja en hane som ska stanna här hos oss. Jag kommer inte att välja efter utseende, utan efter vad hjärtat säger. Känns väldigt spännande måste jag säga :)


 
Så här såg det ut i valplådan ikväll. Joyce snarkar högt liggande på rygg, och den lilla röda hanen har klättrat upp på henne för att nå mjölkbaren :) Mina små godingar <3

Presentation


Kulla Gulla's kennel - en liten uppfödning av rottweiler.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards